Leestijd: 3 minuten

Gezonde tussendoortjes zijn ideaal om te voorkomen dat je een vreetbui krijgt, zet ze dus op de momenten tussen je normale maaltijden in.  Het is verleidelijk om broodjes onderweg, de snoepautomaat of een bezoek aan de McDonald’s te brengen wanneer je trek hebt in iets lekkers, maar je portemonnee en gezondheid zullen er niet beter op worden.

Griekse yoghurt

Het is heerlijk romig, vullend en is rijk aan eiwitten, calcium en gezonde vetten. Een halve bak van ongeveer 250 gram zal je honger tegen gaan. Je zou er eventueel een schepje biologische honing en een paar aardbeien voor de smaak bij kunnen toevoegen, met een paar bedoel ik slechts 4 of 5 aardbeien.

Noten

Deze groeien oorspronkelijk in de natuur en zitten vol met goede vetten. Goede vetten zijn nodig om de slechte af te breken, wees dus niet bang om er wat van te snoepen. De goude regel is om hooguit twee handjes vol te eten. Noten zitten namelijk vol me calorieën en teveel is ook weer niet goed als je onder onderhoud probeert te eten. Gezonde noten zijn bijvoorbeeld alle ongezouten walnoten, pistache noten, pinda’s en amandelen.

Brinta met magere melk

Normaal gesproken wordt dit tijdens het ontbijt gegeten maar waarom niet op elk moment van de dag dat je een tussendoortje kan gebruiken?  Brinta zit vol met vitamine b12, zink en andere belangrijke voedingstoffen,kook het met een half glas magere melk en je bent good to go!

Verse banaan met pindakaas

Dit is 1 van mijn favoriete gezonde tussendoortjes , schep drie volle eetlepels calve pindakaas op een boordje en snijd een banaan in mooie plakjes er naast. Je zou het beide apart kunnen eten maar door het te mengen zal je een heerlijke extase door je smaakpupillen ervaren.  Als we het over pindakaas hebben dienen de goedkope merken van de lidl en aldi beter te worden vermijden, deze zitten namelijk vaak vol met suikers wat bij de calve niet het geval is, kijk dus altijd goed naar de labels van de potten.

Appelstukjes met jonge kaas

Snijd een appel en een stukje jonge kaas in stukjes en meng deze door elkaar. Een appel werkt namelijk goed voor je suikerspiegel en de kaas zal je het volle voldane gevoel geven, hier zitten namelijk de goede vetten en eiwitten in, samen vormen ze dus de ideale combinatie tegen een honger aanval.

Kipfilet plakjes

Toen ik nog op school zat nam ik vaak een pakje kipfilet van 100 gram mee. Deze haalden ik toen voor een euro bij de Lidl, wanneer ik trek kreeg at ik het pakje leeg en was ik op een gezonde manier verlost van de honger. Kipfilet bevat nauwelijks vet en koolhydraten en is hoogwaardig in eiwitten, deze zullen je helpen de dag door te komen.

Kwark met kaneel en honing

Roer een halve bak magere kwark met twee eetlepels honing en een schepje kaneel door elkaar en je hebt een overheerlijk toetje voor tussendoor gemaakt. Het is vanzelfsprekend dat kwark rijk aan calcium, goede vetten en eiwitten is. De honing kan je gebruiken voor de smaak en de kaneel zal naast het versterken van je smaak ook nog de effecten van je kwark versterken, uit onderzoek blijkt dat kaneel de effecten van je voedsel  bijna twee keer beter opgenomen worden dan normaal, het is ook nog eens een lekker extraatje voor op je tussendoortje.

Mozzarella, tonijn,sla en mais.

Mozzarella en tonijn zijn een heerlijke combinatie die elkaar opvullen in hen smaak, de sla zal een luchtige smaak geven en de mais maken het extra knapperig, snijd alles in blokjes en meng het door elkaar, voeg daarna een eetlepel olijf olie toe en je hebt een heerlijk tussendoortje gemaakt, je zou het zelfs als een kleine maaltijd kunnen toepassen in je dieet.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :