Leestijd: 5 minuten

eiwtrijk voedsel

Eiwitrijk voedsel beschermt ons niet alleen tegen spierafbraak, ook is het perfect om van die vervelende hongeraanvallen af te komen. Eiwitten zijn ideaal tijdens het afvallen, ze zetten namelijk niet zoals koolhydraten om in vetten.

Graag deel ik in het komende artikel de 25 heerlijke snachts die je kan gebruiken om bijvoorbeeld mee te nemen of als ontbijt of avond maaltijd te eten.

1. Geitenkaas met fruit
Mix een half kopje geitenkaas met een half kopje van je favoriet fruit. Ben je niet zeker welk fruit je kan kiezen? probeer dan wat superfoods zoals bananen, gemixte bessen en stukjes meloen.

2. Biefstuk of kalkoen
Wees voorzichtig met producten gevuld met natrium en suiker, producten met weinig natrium en weinig toegevoegde smaken zijn de beste bronnen van eiwitten.

3. Noten mix
Noten mix zijn rijk aan eiwitten en smaken overheerlijk. Probeer een noten mix met wat gedroogd fruit samen te mixen. Maar wat zijn de beste noten? probeer almonds en pistache noten. Ze bevatten meer eiwitten dan de andere soorten, pas wel op met de toegevoegde zouten.

4. Pompoenpitten
Ze worden niet alleen tijdens Hallowheen gebruikt om enge maskers te maken, eigenlijk kan je er een behoorlijk gezonde snack van maken, nadat je ze goed afgespoeld en gedroogd hebt., en heerlijk geroosterd zijn. Voeg slechts een half kopje pompoen zaden toe en je hebt al zon 14 gram eiwitten binnen! Wat natuurlijk een uitstekende maaltijd voor een intensieve training is.

5. Hardgekookte eieren
Deze zijn goedkoop en vol met goede voedingstoffen eieren zijn 1 van de beste manieren om een gezonde dosis eiwitten naar binnen te krijgen. Probeer ze eerst hard te koken en stop ze na het pellen in een klein plastic emmertje. Vergeet niet de deksel erop te doen en je hebt eieren voor de hele week! Heb je een keertje trek? pak dan een ei en snijd deze op een sneetje volkoren brood.

6. Pindakaas
Dat pindakaas vol met eiwitten zitten is toch geen geheim meer? het mooie is dat je een pot overal mee naar toe kan nemen. Als je een keer trek hebt kan je het op een broodje of een eetlepel opeten.

7. Shaken maar!
Wanneer het op eiwitshakes aan komt, zijn de combinaties eindeloos, en met 1 schepje kom je al een behoorlijk eind. Een aanrader is om er eentje met Vanille smaak te nemen, 1 kopje sinaasappel en een kopje ijsblokjes in de blender te gooien. Wat je ook kan proberen os om 1 kopje ijskoude koffie met ijsblokjes en 1 schepje chocolade whey te mengen, en voila! je hebt nu je eigen Start buffs shake gemaakt.

8. Chunky Monkey Shake
Het is tijd om lekker funy, monkey te zijn! Stop 1 banaan, 1 eet lepel pindakaas en een kopje chocolade melk met een kopje ijsblokjes door elkaar voor een heerlijke eiwit maaltijd.

9. Simpele Oatmeal koekjes
Op de middelbare school was dit 1 van mijn geheimen recepten om heerlijke gezonde koekjes te maken. Stop een kom met 1/4 oats, 1 eetlepel bruine suiker, 1 eetlepel bloem, 1 witte ei, 1/4 eetlepel vanille extract. 1/4 eetlepel bakpoeder, 1 eetlepel kaneel en 1 eetlepel rozijnen toe. Roer het mengsel stevig en plat tegen de onderkant van de kom aan en stop het voor 45 seconde in de magnetron. Heerlijk, haal het nu uit de kom en eet smakelijk!

10. Kidney bonen
Een klein blikje met rode kidney bonen is rijk aan gezonde eiwitten, deze zijn in elke supermarkt voor nog geen euro te verkrijgen, ideaal voor onderweg.

11. Soyamelk smoothie
Tijd om een pauze van de koeien sap te nemen. Ondanks koeienmelk nutritionele voordelen heeft(calcium en vitamine A, om als voorbeeld te nemen), Valt Sojamelk onder andere in categorieën (vitamine D en ijzer), deze zijn bijna vergelijkbaar met eiwitten. Probeer de Sojamelk te mengen met in een kopje bevroren met bosbessen of frambozen (voor extra vezels en anti-oxidanten).

12. Kaas plakjes
Wie houd er niet van plakjes kaas? Schaaf wat kaasplakjes van een blik af ( 2 plakjes) met 2 volkoren crackers en geroosterde amandelen.

13. bananen kaas
Ooit van deze klassieke mix gehoord? meng calve pindakaas met een banaan op een rijstwafel met bruine rijst voor extra vezels! Of op een volkoren toost met je favoriete pindakaas en een halve banaan, boter en een topje kaneel voor de smaak!

14. Eiwit pannenkoeken
Meng 4 eiwitten, 1/2 kopje havermout, 1/2 kopje magere kwark, 1/8 theelepel bakpoeder en 1/2 theelepel puur vanille-extract. Koken op een voorverwarmde bakplaat (medium-laag vuur) tot het mengsel begint te borrelen, daarna omdraaien, en bakken voor 60 seconden. Gooi er een paar verse bessen of gesneden banaan doorheen en smullen maar.

15. Chocolade melk
Nee, we gaan niet terug naar de basisschool. Maar chocomelk bevat eigenlijk hoogwaardige eiwitten ( vooral goed voor een training) Heb altijd een pakje bij voordat je naar de sportschool vertrekt of als je last van een vreetbui krijgt – zoek er eentje met zo min mogelijk suikers.

16. Griekse yoghurt voldaan bessen

Stel je zit op een Grieks eiland met deze snack in je hand.  1/2 kopje gewone Griekse yoghurt met 1/2 kopje verse bessen en 1 eetlepel gesneden geroosterde amandelen. Doe je ogen dicht en geniet van deze heerlijke mix.

17. Amandelen boter Toast Sticks
Hier is nog een recept om mee te nemen voor onderweg. Toast (of bak) 2 sneetjes volkoren brood, en snijd ze in ½ cm stripjes. Voeg 2 eetlepels amandel boter (of andere noten boter) tussen je  getoast brood , en bestrooi ze met kaneel,

18. Linzen
We weten al wat je denkt: “Linzen? Als snack ?! “Ja! Maak je geen zorgen ‘. Linzen zijn groot-eiwit verpakte peulvruchten die gemakkelijk te maken zijn in, lang houdbare salades. Een kopje bevat maar liefst 22 gram eiwit ,met slechts 300 calorieën! Weet je niet waar te beginnen? Probeer linzen van  tabouleh en mix ze met wat groentemix.

19. Druiven en cheddar.
Snijd een halve centimeter plak cheddar kaas in blokjes (ongeveer 6 blokjes) en 6 druiven op 6 tandenstokers, stapel de druiven en kaasblokjes, en geniet! Slechts een zes  van deze cheddar blokjes bevat 8 gram eiwit, en het eten met de zoete druiven is super lekker.

20. Griekse haver
Mix een 1/2 kopje magere Griekse yoghurt met een handvol fruit (vers of bevroren) en een scheutje honing. Voeg 2 eetlepels geroosterde haver tie en je hebt een eiwitreep!

21 Mini zwarte bonen Taco 
Wanneer het tijd is voor iets pittige, probeer deze makkelijke snack te maken. Verhit 1/2 kopje zwarte bonen in de magnetron met 1 eetlepel salsa. Prak het met een vork en vouw het in een kleine tortilla gemaakt van bloem.

22. Slok, Slok
Snijd een stuk volkoren brood in de helft, in de lengte, en vul bovenkant met 2 sneetjes geroosterd kalkoen, 1 sneetje Zwitserse kaas, 1 blaadje sla, 1 plakje tomaat, 1 theelepel mosterd en 1 theelepel gedroogde cranberry’s

23. Eiwitreep
Dit klinkt misschien vanzelfsprekend. Het draait allemaal om het vinden van de juiste reep. Dat betekent dat het er moet wezen die niet bestrooit is met slechte ingrediënten zoals een teveel suikers en koolhydraten.

24. Choco haver 
Dit is de ultieme voorverpakte snack. In een bakje met een deksel, meng je 1/2 kop haver, 1 kopje niet-zuivel melk, 3 eetlepels chocolade eiwit poeder, en een handvol walnoten ( goed mixen) En laat dit  zitten in de koelkast ‘s nachts (of maximaal een paar dagen). Wat extra zoetigheid erbij? Voeg een halve gestampte banaan toe!

25. Blauwe bessen magnetron muffins
Het maken van muffins vanaf vroeg in ochtend is makkelijker dan je zou denken. Meng 1/4 kopje snel-kook haver, 1/4 kop verse of bevroren bosbessen, 1 theelepel bakpoeder, 2 eetlepels gemalen lijnzaad, 2 theelepels kaneel, 1 theelepel olijfolie, 2 eiwitten, en een snufje suiker (of natuurlijke zoetstof  of stevia)

Meng alles in  een voor de magnetron  gemaakt muffin vormbakje . Op de hoogste stand zetten voor 50 tot 60 seconden. Daarna laten afkoelen wanneer je deze heerlijke muffins op eet zal alle honger als sneeuw voor de zon verdwijnen!

2 Comments

  1. Mijn dieet is gebaseerd op spieropbouw en afvallen, en ja dat kan tegelijk. Veel GEZONDE VETTEN en zo WEINIG mogelijk koolhydraten en suikers. Ik eet (drink) nu een half jaar havermout, 4 a 5 keer per dag en in de avond zilvervliesrijst met kip, een sausje, groenten en soms een ei erbij. De havermout (100gram) mix ik met choco poeder of eiwit isolaat (25 a 30 gram) en 400 ml halfvolle melk. in de ochtend neem ik een multi vitamine pil, want dat heb je gewoon nodig bij een dieet als dit. De enige supps zijn creatine en eiwit. En snacks? voor mij dingen met gezonde vetten zoals vis (tonijn, zalm) of noten (cashew, pindas) zelfgemaakte slaatjes. en heel soms een heerlijke pizza of andere rotzooi, gewoon omdat het lekker is en ook wel is kan als je 5 a 6 dagen in de week sport (boksen, crossfit en fitness) en een goed dieet volgt. Het is goedkoop, je geeft geen 100 euro aan “bodybuilding” voedsel en supps uit, het is lekker, je kan het zo afwisseld maken als je zelf wilt Maar het het balangrijkste, het werkt

  2. Mijn broer doet aan bodybuilding en hij wil beginnen aan zijn tweede website dus ik zocht wat informatie over eiwitten en hij kocht inderdaad ook deze producten. Zijn grote held is Jay Cutler.
    Hij volgt nu ook zijn trainingsprogramma drie erg intensief is. Maar hoe dan ook bedankt

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :