Leestijd: 3 minuten

Zijn Eieren gezond? Voedselexperts hebben een uitstekende manier om gezond voedsel eruit te pikken..

Rood vlees, kaas, kokosolie… om maar als voorbeelden te nemen. Maat het aller-slechtste voorbeeld is dat ze propaganda tegen eieren maken, die al eeuwen als 1 van de gezondste en natuurlijke voeding van deze planeet aarde zijn.

Eieren veroorzaken geen hart ziekte

In het verleden werd er beweerd dat eieren slecht voor de gezondheid zouden zijn omdat ze cholesterol bevatten.

Een groot ei bevat 212mg cholesterol, wat relatief gezien aan de hoge kant is. Maar hoe dan ook, het is keer op keer bewezen, dat eieren en voedingskundige cholesterol niet direct het cholesterol van je bloed waarde negatief beïnvloedt.

In feiten, eieren laten de HDL (de goede) cholesterol waardes stijgen. Ze veranderen ook de LDL cholesterol van kleine, dichte LDL ( die slecht zijn) naar grote LDL, die juist goedaardig zijn.

Een nieuw wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd in 2013 keek kritisch naar 17 studies over het consumeren van eieren en de gezondheid. Ze kwamen er achter dat eieren niet geassocieerd zijn aan hartziektes of met andere gezondheidrisico’s verbonden zijn. Dit is zijn geen nieuwe gegevens, meerdere oude studies kwamen tot de zelfde conclusies

Conclusie: Ondanks de angst uit het verleden, dat het eten van eieren geen enkele associatie met hartkwalen heeft.

Eieren zitten vol met antioxidanten

Eieren in het bijzonder zijn rijk aan twee soorten antioxidanten: Luteinand en Zeaxanthine.

Deze twee antioxidanten hopen zich op in het netvlies van het oog om bescherming tegen oogziektes te bieden waaronder Macula Degeneratie en staar

1 studie, met het consumeren van 2 eieren per dag voor 4.5 weken lang werden de bloedwaardes van luteïne met 28-50 procent en zeaxanthine met 114-142 procent verhoogt.

Conclusie:  Eieren bevatten veel antioxidanten, luteine en zeanthine die drastisch de risico’s van oogziektes verminderd.

Eieren bevatten zeer veel voedingstoffen

Denk er eens even over na..1 ei bevat alle voedingstoffen en bouwstenen die nodig zijn om een hele baby kip te laten groeien.

Eieren zitten vol met hoogwaardige eiwitten, vitamines, mineralen en goede vetten.

Een groot ei bevat:

  • Maar 77 calorieën, met vijf gram vet en 6 gram eiwtten met 9 belangrijke aminozuren.
  • Rijk aan onder andere ijzer, fosfor, selenium en vitamine A, B12, B2 en B5
  • Een ei bevat 113 mg choline – een belangrijke stof voor de hersenen, naast andere dingen. Een studie onthulde dat 90 procent van de Amerikanen een tekort aan choline heeft.

Als jij besluit om eieren in je dieet te gebruiken ( wat een aanrader is) wees er dan zeker van dat het grazende eieren die rijk aan omega 3 zijn. Die zijn zoveel voedzamer dan eieren met een hoog risico graad van uit de fabriek.

Eet gerust de dooiers ze bevatten vrijwel alle voedingstoffen!

Eieren bevatten alle 9 belangrijke aminozuren, zijn rijk aan vitamines en mineralen en zijn de beste bron voor choline die je maar kan vinden. Grazende eieren zijn de beste keuze.

Eieren geven voldoening en zijn goed voor het afvallen

Eieren scoren hoog in de index voor best vullende voedsel. Dat betekent ze in het algemeen je honger stillen waardoor je minder calorieën eet. Ook zijn ze koolhydratarm je glucosewaarde  niet stijgt.

In een studie van 30 vrouwen die aan overgewicht leden, aten ze eieren voot het ontbijt, de groep die eieren at aten minder tijdens de lunch en de rest van de dag tot bijna 36 uur na de maaltijd.

Een andere studie toonde aan, dat mannen en vrouwen met overgewicht die nauwelijks calorieën consumeerde een groep met 2 eieren tijdens het ontbijt ( 340 KCAL) of een paar boterhammen mochten kiezen. Na 8 weken, waren dit de resultaten van de groep die eieren aten:

  • 61% vermindering in het BMI
  • 65% had meer gewichtsverlies
  • 34% Had een smallere taille en buik
  • 16% had minder vetpercentage

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :