Leestijd: 3 minuten

dieet schemaWanneer het op een dieet schema aankomt, dan zijn er geen makkelijke manieren. Met zoveel soorten advies en dieet manieren kan je bijna de bomen in het bos niet meer zien.

Dus hoe weet je nou welk dieet het meest geschikt voor je is? En welk dieet programma werkt nou echt? Hier is hoe je een keuze voor een goed dieet kan maken.

Raadpleeg je doktor met je doelen

Voordat je begint aan een gewicht-verlies programma, raadpleeg dan eerst uw arts. Hij of zij kan medische problemen die je hebt en eventuele medicijnen die je neemt beoordelen, en u helpen om doelen te stellen.

U en uw arts kunnen bespreken wat de oorzaak van je gewichtstoename kan zijn- in zeldzame gevallen, kunnen bepaalde medische aandoeningen of medicijnen ongewenste gewichtstoename veroorzaken. En je kunt bespreken hoe je veilig kan afvallen, vooral als je problemen of pijn hebt bij het uitvoeren van je taken in het normale dagelijkse leven.

Praat met uw arts over gewicht-verlies dieet en vertel hem of haar of je misschien eerder hebt geprobeerd en waarom het niet werkte. Wees eerlijk tegen je arts dat je wat aan je gewicht wilt doen en als je inderdaad op ongezond gewicht bent kan hij je doorsturen naar een diëtiste die onder je verzekering valt..

Bespreek je voorkeuren

Er bestaat geen enkel dieet dat voor iedereen werkt. Maar als je je voorkeuren en leven stijl en doelen aangeeft dan kan je in staat zijn om een dieet te vinden die speciaal op maat en persoonlijke voorkeuren word gemaakt.

  • Je ervaring uit het verleden. Denk na over wat je al geprobeerd hebt. Wat vond je niet goed aan ze? Was je in staat om het dieet te volgen? Wat werkte en wat niet? Hoe voelde jij je geestelijk en fysiek tijdens het dieet?
  • Je voorkeuren .Heb je de voorkeur om alleen te diëten? , Of zou je het leuk lijken in een groep? Als je graag steun wilt heb je dit dan liever in het echt of via het internet?
  • Je budget. Sommige programma’s hebben bijvoorbeeld speciale supplementen nodig terwijl een dieet groep vaak maandelijks betalingen kost. Passen de kosten voor het programma wel bij wat je uit te geven hebt?
  • Andere zorgen. Heb je een probleem met je gezondheid, zoals suikerziekte, hartproblemen e of allergieën? Heb je misschien een bepaalde afkomst of geloof waardoor je specifieke dingen niet mag eten?

Kijk voor een veilig en effectief dieet schema

Over het algemeen zijn de producten die je zo snel mogelijk resultaat beloven, moeilijker om op langer termijn te behouden dan dat je op een langzame  gelijkmatige manier gewicht verliest.

En gewichtverlies van 1 tot 2 kilo is toch wel een aanrader. In sommige situaties, kan snel gewichts verlies veilig zijn wanneer dit op de juiste manier word gedaan — zoals een laag calorieën  dieet die is opgesteld door een professionele diëtiste.

Succesvol gewicht verliezen kan alleen als je op langer termijn je eetgewoontes aanpast. Wees er zeker van dat je een dieet opstelt met voeding waar je de rest van je leven van kan genieten. Kijk naar vooral naar de volgende kenmerken:

  • Verbieden .Kijk naar een schema die net per direct soorten voedsel verbied maar juist een combinatie heeft van verschillende soorten. Een gezond dieet bevat onder andere groente en fruit, granen, laag vetgehalte, magere eiwit bronnen, en noten en zaden — en zelfs een matige hoeveelheid zoetigheid. Een dieet zou ook voedsel moeten bevatten die dicht in de buurt te kopen is.
  • Gebalanceerd .Een schema zou de nodige calorieën en voedingswaarde moeten bevatten die op jou maat gemaakt is. Diëten die het goedkeuren om overbodig  vlees en fruit te eten, weinig calorieën, of die teveel koolhydraten bevatten, kunnen  gezondheidsproblemen veroorzaken . Veilige diëten zullen geen supplementen of tabletten nodig hebben .
  • Kunnen genieten. Een dieet zou voedsel moeten bevatten die je lekker vind en je de rest van je leven kan volhouden — niet voor alleen een paar weken of maanden. Als je moeite met het dieet hebt, het te streng is of saai, dan ga je het waarschijnlijk niet lang volhouden en geen permanente resultaten behouden.
  • Combinatie. Elke dieet moet gecombineerd worden met lichamelijk bewegingen. Oefeningen gecombineerd met minder calorieën eten geven super resultaten . Oefeningen hebben ook positieve invloed op je gezondheid  , ze verbeteren je stemming, versterken je afweer systeem en verlagen de bloeddruk. En beweging is naast je dieet 1 van de belangrijkste factoren om gewicht te verliesen . Studies tonen aan dat mensen die regelmatig bewegen en sporten meer gewichtverlies op langer termijn hebben!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :