Leestijd: 5 minuten

Welkom! Als je wilt afvallen, spiermassa aankomen, meer energie wil voelen of er gewoon fitter uit wilt zien dan ben je op het juiste adres- beland.

Het afvallen lukt niet wat doe ik toch fout!  hoor ik je van de daken schreeuwen. Vandaag gaan we de grootste redenen bespreken waarom het afvallen niet lukt

1.Je denkt dat je gezond eet, maar dat is niet zo

Bevat je dieet een heleboel “producten”? weinig koolhydraten of niet, je moet echt voedsel eten. Producten zoals light frisdrank, borden vol vezels en noedels , en het zogenaamde 1 gram koolhdraten “brood” zijn niet echt geschikt om in je dieet te stoppen.

Ben jij bekend met deze 0 calorieën producten – klinken ze misschien bekend in de oren? Negeer de etiketten en bekijk de werkelijke inhoud van je voedsel eens: dan kom je er gauw achter dat het geen voedsel maar chemische afval is, en je zou het moeten vermijden.

Afvallen is meer dan alleen de koolhydraten vermijden en als onbekende on natuurlijke middelen in zitten dan kan je er van uit gaan dat ze je nog dikker dan suiker of koolhydraten maken.

2. Je hebt teveel stress
Het stress systeem werkt onderbewust; het is een reactie door teveel prikkels. Emotionele stress, fysieke stress, financiële stress, relatie stress – er is geen onderscheid tussen deze voorbeelden, omdat het lichaam het verschil er niet van kan afleiden.

Ze produceren allemaal het stresshormoon , het hormoon dat spier afbreekt, insulineresistentie verergert, ende opslag van vet bevordert . Voor 200 duizend jaar maakt stress het verschil tussen leven of dood.

3. Je moet op je koolhydraten in name letten
Koolhydraten zijn zoals altijd de sleutel bi gewicht verlies. Deze zitten voornamelijk in bewerkt voedsel en landbouw producten. Je kan ook eens proberen om toch iets minder fruit te eten.

4. Je komt aan in spiermassa
Ik vertel mensen altijd dat ze niet teveel op de weegschaal moeten letten. Het is een handig middel –maar begrijp me niet verkeerd – ze vertellen nooit het ware verhaal, als je momenteel veel sport kan je aankomen in spieren van je gewicht kan je niet veel afleiden dan.

Ook het vocht in je lichaam kan een rol spelen. De spiegel is de beste manier om te kijken of je vooruit gangen boekt of niet. Ook een meetlint om je buikomtrek te meten is een betrouwbare manier om je vetverlies in de gaten te houden.

5. Je bent niet actief

Beweeg jij weinig doordat je bijvoorbeeld een kantoorbaan hebt? Onthoud: dat je hartslag in (tussen de 55-75%van je maximale hartslag zou moeten zijn) pas dan zal je vet verliezen. Het maakt niet uit of dit met hardlopen, fietsen of hardlopen is. Meet met een hartslag meter of je op de juiste aantallen zit.

6. Je cardio is te intens
Natuurlijk kan je ook overdrijven tijdens de cardio. Als je voor langere tijden boven de 75 procent van je hartslag rent dan verband je meer vocht en glycogen. Je lichaam zal dan meer suikers gaan aanmaken die je lichaam aan het verliezen was.

7. Je hebt nog steeds geen intermittent vasten geprobeerd
De resultaten zijn bij veel mensen verbluffend, als je letterlijk alles geprobeerd hebt zonder resultaat dan is het zeker het proberen waard. Lees op deze website even het artikel die hier verder op in gaat en begin klein. Begin eerst eens met het vermijden van je ontbijt en eet pas in de middag.

Als dat goed voelt dan kan je de volgende dag eens proberen om de ochtend en middag maaltijd te skippen. Maar doe het rustig aan en alles zal goed gaan. Schenk aandacht aan je honger. Vooral als je op een lege maag sport heb je extra voordeel bij het vetverlies. Je zal niet perse minder honger hebben maar je kan het wel steeds langer vasthouden als je er aan wend.

8. Je eet teveel
Weinig koolhydraten eten werkt niet altijd als magie. Het kan je extreme honger aanvallen geven en met je insuline levels spelen, maar de calorieën die je in totaal eet spelen wel een belangrijke rol – vooral als je op het ideale gewicht beland bent.

Die laatste kilo’s reageren vaak niet meer op wat je gebruikelijk at om af te vallen. Het eten van dat beetje boter op je brood of dat kleine plakje kaas die je at kan de oorzaak zijn waardoor je misschien wel op gewicht blijft maar niet er in faalt om van die laatste kilo’s verlost te raken.

9. Je hebt nog steeds geen goede eetgewoontes

Wees goudeerlijk tegen jezelf. Maak jij deel uit van slechte eetgewoontes? Als dat zo is, indiceer ze dan. Neem een poging om ze te doorbreken en vertel het aan je dichtbestaande mensen. Maak het openbaar aan ze, zodat je niet terug valt op dezelfde slechte gewoontes.

Het is nu tijd om aan goede gewoontes te werken.Volg de exacte stappen die gebruikt worden om van slechte gewoontes in het algemeen af te komen – indicatie, plannen, bekend maken– en je zal aardig op weg zijn.

10. Je hebt je genetische limiet bereikt

Het kan zijn dat je lichaam op zijn ideale gewicht beland is – het kan zijn dat je op gezond gewicht en vetpercentage bent maar je bent nog steeds niet op het level waar je eigenlijk zou willen zijn. Vooral vrouwen hebben over het algemeen meer vet dan mannen en kunnen al sneller bij dit limiet terecht komen.

Het doorbreken van dit limiet kan ontzettend moeilijk zijn, sterker nog, het is bijna onmogelijk om het op een gezonde manier te bereiken. Het gaat veel verlaging in de koolhydraten en calorieën kosten , extreem veel moeten sporten en je stress leven omlaag zien te krijgen. Het nadeel is dat zolang je dit resultaat wilt behouden moet je het de rest van je leven vol blijven houden.

11. Gebrek aan wilskracht
Wilskracht is als een spier. Je moet eerst kleine doelstellingen overwinnen en deze stap voor stap uitbreiden tot steeds grotere. Begin eerst met wandelen als je nog niet kan hardlopen. Gebrek aan wilskracht kan vaak komen omdat je te hoge doelen voor jezelf stelt.

Wat mij ook vaak opvalt is dat wanneer mensen teveel in 1 keer willen en te hard hen best in het begin doen ze vaak moeite hebben om iets vol te houden. Daarom is het beter om kleine stapjes te maken om langzaam bij het uiteindelijke doel te komen.

12. Je hebt voor alles een excuus
” Ik heb geen geld voor de sportschool” Ooit van thuis oefeningen gehoord? zet een paar youtube filmpjes aan en ga eens een uurtje los. Of ” We hebben op het werk niets gezonds te eten” Een uurtje voor het slapen gaan een gezonde maaltijd voor op werk maken is zo moeilijk toch niet?

13. Het werkt toch niet!
Het klinkt onlogisch of jij kan iets niet verklaren, om die reden werkt het volgens jou niet! Luister, ik weet ook niet hoe elektrische tijd werkt. Maar wat ik wel weet, is dat het me een warme maaltijd kan schenken.

Je hoeft niet altijd alles te kunnen verklaren, sommige dingen werken gewoon! Het is zonde hoeveel mensen hen doelen missen omdat ze niet de stap namen om iets voor ten minste een paar maanden te proberen. Vaak wanneer ze dan eindelijk toch de stappen zetten en zien dat het werkt, slaan ze zichzelf op hen kop.

14. Je slaapt niet genoeg
Te weinig slapen zal je stresshormoon verhogen, die maar al te graag je vetopslag vergroot. De grootste piek in de (vetverbranding) groeihormoon en plasmaspiegels ontstaan wanneer je in een diepe slaap komt. Uit recent onderzoek blijkt ook dat te weinig of te weinig in een diepe slaap terecht komen, oorzaken kunnen zijn bij gewichtstoename.

15. Je wilt te snel
De goud regel bij gewicht-verlies is dat je voor altijd op gezond gewicht blijft. Jezelf honger laten lijden en binnen enkele weken overdreven veel gewicht te verliezen is niet iets dat je de rest van je leven vol gaat houden.

Wat is het nut van al die kilo’s verliezen als je ze toch weer aan komt? Gewicht verliezen begint bij het langzaam veranderen van je eetgewoontes, op zon manier dat je jezelf niet altijd van allerlei lekkers afneemt en je ook elke weer een nieuw soort gezond voedsel leert eten om rustig aan te wennen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :